Zondagsschool

Onze gemeente heeft twee zondagsscholen. Zondagsschool Samuel is in de Grote Kerk. Zondagsschool Sionskinderen wordt gehouden in de Sionskerk.

Zondagsschool Samuel

Er is bijna het hele jaar door zondagsschool voor kinderen van 4-6 jaar (groep 1 en 2 van de basisschool) na de collecte tijdens de middagdienst. De zondagsschool wordt gegeven in de zaal Bovendijks. Tijdens de zomervakantie is er een tijdje geen zondagsschool. Hoe zo’n zondagsschool middag er ongeveer uit ziet kun je hieronder lezen.

Zondagsschoolmiddag

Bij binnenkomst gaan we eerst zingen. Hierna oefenen we een Bijbeltekst. Deze Bijbeltekst leren we 4 weken en daarna leren we weer een andere Bijbeltekst. Dan wordt er een Bijbelverhaal verteld. Daarna wordt er gebeden. Vervolgens drinken we wat en eten een koekje en gaan we een verwerkingsopdracht bij het Bijbelverhaal maken, dit is elke week weer een verrassing: er wordt gekleurd, geknipt, geplakt of iets anders. Als er nog tijd is oefenen we nog een keer de Bijbeltekst en zingen we nog met elkaar tot dat de kerkdienst afgelopen is.

Contactpersonen

Coördinator en secretaresse: Caroline Verdoorn
E-mailadres: samuel@hervormdpapendrecht.nl

Zondagsschool Sionskinderen

De zondagsschool is er elke zondag tijdens de middagdienst voor alle kinderen van 4 tot en met 8 jaar in de Ark. We beginnen met opening winterwerk en gaan door tot en met Pinksteren. Er zijn twee groepen:

• Sionskinderen 1: de kinderen van groep 1 en 2 van de basisschool in de voorste benedenzaal.
  • Sionskinderen 2: de kinderen van groep 3 en 4 van de basisschool in de achterste benedenzaal.

Zondagsschoolmiddag

De zondagsschool vindt plaats in een gemoedelijke sfeer en we doen ons best om de kinderen zich welkom te laten voelen. We willen de kinderen laten merken dat ze gezien worden en iets uitstralen van Het Licht van deze wereld, onze Heere Jezus. Als de kinderen binnenkomen gaan ze in een kring zitten en wordt er eerst met elkaar gepraat, er worden liederen gezongen. Na het zingen wordt er met elkaar gebeden. Hierna is het tijd voor een verhaal uit de Bijbel. Aansluitend wordt er een werkje gemaakt over dit Bijbelverhaal. Dit kan een ruimtelijk werkje zijn, een tekening, een puzzel, een kleurplaat o.i.d. De kinderen mogen het werkje meestal mee naar huis nemen.

Elke maand leren de kinderen een nieuwe tekst, deze tekst is voor beide groepen dezelfde. Zij krijgen deze mee op een kaartje, zodat ze deze thuis kunnen oefenen. Deze tekst staat vermeld in de kindernieuwsbrief.

Nieuwsgierig geworden? Neem een kijkje op zondagmiddag!
Vragen? Spreek één van ons gerust aan!

Contactpersonen

Voorzitster: Dineke Bijl