Vacature organist

14 november 2023

Vanaf 2024 hebben we als Hervormde Gemeente te Papendrecht een vacature voor een organist. Het gaat in totaal zo’n 35 diensten per jaar, verdeeld over de Grote Kerk en de Sionskerk, waarbij we met name een organist zoeken voor de Sionskerk (+/- 30 diensten).

Het College van Kerkrentmeesters is daarom een procedure gestart om te komen tot het benoemen van een nieuwe organist. U wordt van harte uitgenodigd om te solliciteren!

• Psalmen worden zowel iso-ritmisch (wijk Oost) als ritmisch gezongen, evenals liederen uit Weerklank & Op Toonhoogte (wijk West).
  • Het is fijn als u scholing/opleiding en ervaring in het begeleiden van gemeentezang heeft.
  • (Vergelijkend) proefspel en het spelen van een dienst maken deel uit van de procedure.
  • Een organist ontvangt een vastgestelde vergoeding.
  • Ook organisten van buiten onze gemeente worden uitgenodigd te solliciteren, waarbij verwacht wordt dat zij kerkelijk meelevend zijn en zich in onze diensten thuis voelen.

U kunt uw sollicitatie tot en met 8 december richten tot de secretaris van het College van Kerkrentmeesters, Kees Teeuw (secretaris.kerkrentmeesters@hervormdpapendrecht.nl).

Voor informatie kunt u ook contact opnemen met de coördinerend organist, Martin Jabaaij, 078-6150985.

Een motivatie waarom u voor deze functie in aanmerking wilt komen, wat uw ervaring en scholing/opleiding is en of u enige kennis heeft van het kerkorgel en de gemeentezang wordt gewaardeerd. We zien uit naar uw reactie!