Schoenendoosactie & kledinginzameling Oost Europa

20 juni 2022

Nu de zomervakanties dichterbij komen willen we uw aandacht vragen voor het volgende:

Schoenendoosactie
In het najaar hopen we weer de inmiddels bekende schoenendoosactie te houden. Vorig jaar zijn er 250 schoenendozen versierd en gevuld. Inmiddels hebben we alweer een nieuwe voorraad lege schoenendozen verzameld. We willen nu alvast beginnen met het versieren ervan want dat is echt een tijdrovende klus! Wie wil ons daarbij helpen? De dozen en eventueel cadeaupapier om ze mee te beplakken kunnen we bij u thuis afgeven. Als u wilt helpen kunt u bellen of appen met
commissieleden waarvan de namen en telefoonnummers onderaan dit stukje staan.

We hebben gehoord dat creatieve dames al begonnen zijn met het breien van mutsen, sjaals of knuffels om mee te sturen in de schoenendozen. Wat mooi! Van harte aanbevolen want met elke schoenendoos willen we een sjaal of muts meegeven voor de kinderen in Roemenië.

Tip: Als u na de zomervakantie een of meerdere schoenendozen wilt vullen dan is het nu een goed moment om in de winkels naar schoolspullen (o.a. schriften) te kijken. Nu is er veel aanbod en in de herfst vaak niet meer…

Kledinginzameling
Op de achtergrond gaat de kledinginzameling stil door. Heeft u spullen maar geen ruimte om ze tijdelijk op te slaan: laat het ons weten. We halen de spullen graag bij u op maar u kunt ze ook altijd afgeven bij een van de commissieleden. In oktober willen we weer een grote kledinginzameling houden in een van beide kerkgebouwen. Houdt u tegen die tijd berichtgeving in de Nieuwsbrieven of de Kerkbode in de gaten. De kleding hopen we dan tegelijk met de schoenendozen in november op transport te sturen naar onze contacten in oost Europa.

Edith Verhoeven, tel. 06 12381917
Esther Verheij, tel: 06 18324278