Schoenendoosactie 2022

01 september 2022

Nu de zomervakantie weer voorbij is en de scholen weer begonnen zijn denken we als Commissie alweer vooruit. Want in het najaar hopen we onze jaarlijkse Schoenendoosactie weer te houden.

Achter de schermen gebeurt er al veel werk: schoenendozen verzamelen, ze versieren en spulletjes voor in de dozen verzamelen. De planken in de opslagruimte van de Grote Kerk raken steeds voller met dozen, ook dozen die al mooi beplakt zijn. Sommige dames in de gemeente zijn ons daarbij zeer behulpzaam! Door verschillende creatieve dames wordt op een andere manier geholpen: er zijn al veel gebreide mutsen en sjaals ingeleverd en vorig jaar kregen we bijvoorbeeld een doos vol gebreide poppetjes. Hartverwarmend!

Maar ook op andere manieren kunt u ons helpen! Op dit moment zijn er in de winkels nog volop schoolspulletjes verkrijgbaar. Alle schoolspullen zoals schriften, kleurpotloden, pennen, etui’s enz. zijn voor de Schoenendoosactie van harte welkom. Onderaan dit stukje staan nog meer artikelen die we altijd in een doos meesturen. Wilt u ons helpen met de vulling van de dozen dan kunt u (één van de ) artikelen inleveren in de grote dozen die hiervoor klaarstaan in beide Kerken vanaf 4 september tot 30 oktober. Ook deze hulp is meer dan welkom!

Omdat de gemeente van Ds. Béla (Popesti, Roemenië) veel ouderen telt willen we dit jaar voor het eerst 40 schoenendozen bij hem laten bezorgen voor de ouderen. Daar hoeven uiteraard geen schoolspullen in maar onderstaande producten kunnen we daar, net als voor de kinderschoenendozen) zeker voor gebruiken!

– tandenborstel in verpakking
– tandpasta
– stukje zeep, douchegel of shampoo
– zeeppompje
– kleine zakjes snoep
– voorverpakte koeken
– pakjes drinken/ pakjes thee
– sokken, wintersjaal of muts (kinder maten, / volwassen maten)
– voor de kinderen: klein speelgoed dit mag gebruikt zijn maar wel heel en schoon. Zoals: autootjes, knuffeltje, balletje, kleine puzzel enz.
– voor de ouderen in Popesti: een pak (gemalen /filter) koffie, oploskoffie, kaars, een theedoek, handdoek, handcrème, vaseline)

U kunt de Schoenendoosactie ook steunen met een financiële bijdrage. Deze zal o.a. gebruikt worden voor de transportkosten en om materialen voor de dozen aan te vullen.

Ons bankrekeningnummer is: NL36RABO0373710143 t.a.v. Diaconie Hervormde Gemeente Papendrecht inzake Commissie Hulp Oost-Europa.

Voor meer informatie bel dan naar:
Arianne de Koning: 06-27411749 of Esther Verheij: 06-18324278
Eefje Lindhout: 06-46570835 of Edith Verhoeven: 06-12381917

Bij voorbaat hartelijk dank !!