Oliebollen en appelbeignets

06 december 2021

Hoewel ook dit jaar de coronacrisis ons nog veel zorgen en beperkingen geeft, willen wij als commissie traditiegetrouw weer op D.V. Oudejaarsdag oliebollen en appelbeignets bakken.

Vanzelfsprekend passen wij het e.e.a. zodanig aan dat we geheel kunnen voldoen aan de (dan) geldende coronamaatregelen.

Dit betekent dat we u wel gewoon de vertrouwde topkwaliteit kunnen bieden, maar dat opnieuw uitgeweken zal worden naar de loods van Fam. Kraal aan het Westeind 220 in Papendrecht.

Dit voorkomt dat er teveel drukte kan ontstaan bij De Ark. Tevens biedt de loods meer ruimte, zodat alle medewerkers ook onderling voldoende afstand kunnen houden.

Om te voorkomen dat er ook bij de loods teveel mensen tegelijkertijd op locatie aanwezig zijn, willen we de toeloop graag reguleren.

Dat betekent enerzijds dat het belangrijk is dat u vooraf uw bestellingen plaatst (zie hieronder de mogelijkheden daartoe) en anderzijds dat we u zullen vragen binnen een tijdslot uw bestelling te komen ophalen.

Wij vragen degene met een achternaam die begint met een A t/m K hun bestelling op te halen tussen 9:30 en 10:30, L t/m Z tussen 10:30 en 11:30. De laatste 1,5 uur zijn voor degene die vooraf geen bestelling hebben geplaatst of het eerder genoemde tijdslot niet zou passen.

Het afhalen en de verkoop begint om 9:30 en loopt tot ca.13:00. Indien u niet in staat bent de oliebollen zelf op te komen halen, kunt u aangeven dat u uw bestelling thuis wilt laten bezorgen.

De oliebollen kosten € 0,90 per stuk en 10 voor € 8,50, de appelbeignets € 1,60 per stuk en 4 voor € 6,-.

Het bestellen van oliebollen en appelbeignets verloopt zoals u gewend bent.

1. Bestelformulier; deze wordt verspreid via de Kerkbode (vrijdag 17 dec). Inleveren kan, naast de hiervoor bestemde dozen in de kerk, ook bij Leo Bruinsma (Zaling 119) en Nienke de Heer (Westeind 97).
  2. Mail: oliebollenactiepapendrecht@solcon.nl.
  3. Bellen: naar André Kraal (06-18 26 65 08) of Hijmen de Koning 078 – 641 38 36 (beiden alleen ’s avonds bereikbaar).
  4. WhatsApp: naar Leo Bruinsma (06 -20 43 70 31).

Alle bestellingen dienen uiterlijk 28 december te zijn ontvangen.

We hopen opnieuw op veel bestellingen. De opbrengst zal bestemd zijn voor het onderhoud van onze kerkgebouwen, MAF en Mercy Ships.

Bij voorbaat dank!