Ds. C. H. Bijl

Op 6 september 2020, ben ik bevestigd als predikant van de Grote Kerk te Papendrecht. In deze gemeente waar jong en oud elkaar ontmoeten, mag ik de Heere God dienen. Al jong heb ik ervaren dat de Heere God me heeft geroepen om predikant te worden. Voor onze komst naar Papendrecht was ik verbonden aan de Hervormde gemeenten van Nieuwland en Oosterwijk, Bruchem en Kerkwijk, Delwijnen, Nederhemert en Waddinxveen wijk Oost.

Mijn vrouw en ik hebben uit Gods hand een gezin gekregen dat bestaat uit 5 zonen en een dochter die allen nog thuis wonen.

In de gemeente mag ik bezig zijn met de volgende taken:

• De verkondiging van Gods Woord. Dit is wel het hoogtepunt van de week. Dan mag de Bijbel opengaan en dan staat de Heere Jezus centraal. De Bijbel laat ons zien dat wij als mensen ons leven zonder God leven, maar dat God ons roept om Hem te volgen. In de kerkdienst staat de Heere Jezus centraal, Hij is gekomen om mensen bij God te brengen.
  • Catechese. Door de week zijn er verschillende catechesegroepen waarin jongeren elkaar ontmoeten, elkaar leren kennen en samen de Bijbel opendoen om te leren wat God zegt.
  • Bijbelkringen. Door de week zijn er ontmoetingen om de Bijbel te lezen om met elkaar te ontdekken wie de Heere God is en wat Hij doet.
  • Pastoraat. Graag leef ik mee met jong en oud waar zorgen of blijdschap is gekomen. Het is mooi om elkaar te ontmoeten en van hart tot hart te spreken.

Voor vragen of opmerkingen kunt u of jij mailen (predikant.grotekerk@hervormdpapendrecht.nl) of appen (06-19751165).

Gerelateerd