Open Monumentendag met doopexpositie

15 juli 2018

Tijdens de landelijke Open Monumentendag op 8 september 2018 opent de Grote Kerk van Papendrecht haar deuren tussen 10:00 en 16:00 uur. Naast de bezichtiging van het kerkgebouw, kunt u kennismaken met de geschiedenis van de Grote Kerk.

Extra bijzonder dit jaar is de doopexpositie. U kunt een kijkje nemen in oude doopboeken, lezen over doopgebruiken en de betekenis van de doop. Het doopvont, een doopkleed en allerlei oude en jonge doopjurken kunnen bekeken worden. Ook zijn er doopgeschenken en doopkaarten te zien.

Het orgel speelt doopliederen. Er is een mogelijkheid om het orgel zelf te bespelen. Op een boekentafel zijn boeken over de betekenis van de doop te verkrijgen. Er is een leerzame puzzeltocht voor kinderen en koffie.

Graag heten we u welkom!

Grote Kerk
Kerkbuurt 80
Papendrecht

Vind je het leuk om 2 uur te helpen tijdens deze dag? We zoeken nog een gastheer of -vrouw en medewerkers om koffie te schenken. Aanmelden kan bij Peter van Oerle of Lisette Verweij.